Annoncering Facebook Videoproduktion Fotografering

Facebook annoncering

Det koster annoncekroner at sikre sine opslag stor reach, og skal dit indhold synes på verdens største sociale medie, så skal mantraet: “Facebook Annoncering” altid runge som staktao i dine ører, hver gang du vil publicere til målgruppen.

Udover videoproduktion og fotografering tilbyder vi derfor også Facebookannoncering, som betyder rådgivning af budgetstørrelser og hjælp til udformning af annoncer, så de bliver flotte og indbydende.

Du kan læse mere om de forskellige løsninger i det følgende afsnit eller se priser her

Outsourcing af Facebookannoncering

Ønsker I at outsource jeres Facebookannoncering, kan jeg påtage mig denne opgave inden for en aftalt periode, og følgende services indgår:

  • Upload af Facebooks cookie, kaldet Facebook pixelen, på jeres hjemmeside, til sporing af vigtig data om hvem der besøger siden, som
    man sidenhen kan lave specifikke annoncer til, kaldet re-targeting
  • Indstilling af betalingsmetoder i Ads manager og Power Editor
  • Oprettelse af målgrupper og budgetter
  • Produktion af relevant billed- og videomateriale der understøtter annonceteksterne
  • Valg af effektive annonceformater
  • Oprettelse af annoncer i forskellige formater
  • Monitorering af annoncernes performance og eventuelle justeringer i kampagneperioden
  • Generering af rapport over annoncernes effektivitet og opfyldelse af målsætning
  • For dig der der ønsker at outsource din Facebookannoncering.

Hjælp til opstart af Facebookannoncering

I det lange løb er det en fordel, at I som virksomhed selv står for jeres annoncering, men at komme godt i gang med programmerne, vil spare jer mange spildte kroner, og som en del af en opstartspakke indgår følgende:

  • Oprettelse af annoncekonto og hjælp til placering Facebook cookie på hjemmesiden
  • Indstilling af betalingsmetoder i Ads manager og Power Editor
  • Gennemgang af annonceværktøjernes struktur og opbygning
  • Gennemgang af hvordan annoncer i forskellige formater oprettes
  • Gennemgang af hvor resultatrapporter genereres

Annoncering Facebook og optimering

Medmindre I allerede har en ekspert til at håndteres jeres annoncering på Facebook, kan jeg sandsynligvis styrke jeres resultater og evne til at nå den relevante målgruppe. Ikke sjældent er der blinde vinkler i den eksisterende Facebook-annoncering, og jeg tilbyder at lave en tjek af de anvendte annoncer, for at se om de lever op til jeres målsætninger for annoncerne. Jeg kan ofte komme med forslag til optimering, så I får mere for jeres annonceringspenge, og gennemgår følgende områder:

  • Variation af målgrupper i forhold til demografi og interesser
  • Oprettelse af kopimålgrupper
  • Opsætning af annoncer rettet mod folk der bl.a. har besøgt hjemmesiden eller har klikket på jeres annoncer uden at købe
  • Gennemgang af jeres visuelle materiale og tekster, så de taler til målgruppens ”pains” og præferencer?
  • Splittesting af annoncer til afdækning af bedste annonceformater
  • Analyse af data fra tidligere kampagner
  • Video- og billeder
    • For dig der ønsker video og billeder specielt til Facebookannoncering.

Facebook kender dine kunder

67 % af danskerne er på Facebook, og især de yngre mennesker er logget på flere gange dagligt

De lidt ældre over 50 år er dog stigende i antal, og med sit detaljerede kendskab til sine brugere, kan virksomheder nå ud til præcis de slutbrugere, de ønsker at få fat i.

Ved at stille sin indgående viden om sine brugere til rådighed i kombination med avancerede annonceværktøjer, giver Facebook virksomheder mulighed for at annoncere præcist til endog meget specifikke målgrupper. Med mange formater af video- og billedannoncer, er det samtidig muligt at skabe annoncer, der tiltrækker sig positiv opmærksomhed, langt fra de klassiske støjende formater vi kender fra især dagbladene og TV-reklamer.

Hvem bør anvende Facebook annoncering?

Især mindre og mellemstore virksomheder med begrænsede markedsføringsbudgetter, vil få en høj return of investment med annoncering på Facebook uden at skulle anvende det tunge og dyre marketings-skyts som Tv-reklamer eller printannoncer i dagbladene. Med små kampagner til tydeligt definerede målgrupper, vil man med stor præcision kunne nå disse potentielle kunder med sine tilbud og budskaber.

Business to Business markedsføring er også muligt på Facebook, men annoncerne skal tilpasses brugsmønstrene på det sociale medie, hvor også virksomhedens beslutningstagere logger ind som privatpersoner, med et ønske om social opdatering og underholdning. Med andre ord, skal annoncerne være meget relevante og pakket ind i en underholdende form.

Herunder kan du se nogle eksempler på mindre virksomheder, der med fordel kunne anvende Facebookannoncering til at få flere kunder:

  • Den lokale juicebar der vil tiltrække kunder i en radius af to kilometer fra butikslokalet med en række sjove juicevideoer, målrettet unge mennesker mellem 16-25 år
  • Telemarketing-firmaet der med korte behind the scenes videoer og billedannoncer vil tiltrække kunder og medarbejdere, med en fortælling om ekstraordinære kundeservice høje arbejdsglæde
  • Tømrerfirmaet i en mindre provinsby der med video- og billedannoncer markedsfører et specialtilbud på carporte, målrettet lokale mænd, fra 30-60 år med interesser for biler
  • Stolefirmaet der vil sælge flere specialstole til tandlægeklinikker i i København, Århus og Odense, med en række videoannoncer, målrettet kvinder fra 30-50 år inden for tandlægeerhvervet

Disse eksempler giver et realistisk billede på mulighederne med Facebook annoncering, og med den konstante øgning af Facebookbrugere, er det ingen overdrivelse, at kalde annoncering verdens største sociale medie for en af nutidens vigtigste markedsføringskanaler.

Hvis du vil vide mere om Facebook annoncering så send mig gerne en mail via linket herunder eller lad os tage en live-chat.