Facebook annoncering

Annoncering på verdens største sociale medie

Hvis I overvejer at komme i gang med annoncering på Facebook eller skærpe jeres nuværende indsats, så tilbyder jeg fire former for konsulentbistand, der både er for første-gangs annoncører og de mere øvede. Jeg kan samtidig producere det vigtige indhold i form af video og billeder, så dine annoncer ser indbydende og professionelle ud.

Facebook kender dine kunder

67 % af danskerne er på Facebook, og især de yngre mennesker er logget på flere gange dagligt

De lidt ældre over 50 år er dog stigende i antal, og med sit detaljerede kendskab til sine brugere, kan virksomheder nå ud til præcis de slutbrugere, de ønsker at få fat i.

Ved at stille sin indgående viden om sine brugere til rådighed i kombination med avancerede annonceværktøjer, giver Facebook virksomheder mulighed for at annoncere præcist til endog meget specifikke målgrupper. Med mange formater af video- og billedannoncer, er det samtidig muligt at skabe annoncer, der tiltrækker sig positiv opmærksomhed, langt fra de klassiske støjende formater vi kender fra især dagbladene og TV-reklamer.

Hvem bør anvende Facebook annoncering?

Især mindre og mellemstore virksomheder med begrænsede markedsføringsbudgetter, vil få en høj return of investment med annoncering på Facebook uden at skulle anvende det tunge og dyre marketings-skyts som Tv-reklamer eller printannoncer i dagbladene. Med små kampagner til tydeligt definerede målgrupper, vil man med stor præcision kunne nå disse potentielle kunder med sine tilbud og budskaber.

Business to Business markedsføring er også muligt på Facebook, men annoncerne skal tilpasses brugsmønstrene på det sociale medie, hvor også virksomhedens beslutningstagere logger ind som privatpersoner, med et ønske om social opdatering og underholdning. Med andre ord, skal annoncerne være meget relevante og pakket ind i en underholdende form.

Herunder kan du se nogle eksempler på mindre virksomheder, der med fordel kunne anvende Facebookannoncering til at få flere kunder:

  • Den lokale juicebar der vil tiltrække kunder i en radius af to kilometer fra butikslokalet med en række sjove juicevideoer, målrettet unge mennesker mellem 16-25 år
  • Telemarketing-firmaet der med korte behind the scenes videoer og billedannoncer vil tiltrække kunder og medarbejdere, med en fortælling om ekstraordinære kundeservice høje arbejdsglæde
  • Tømrerfirmaet i en mindre provinsby der med video- og billedannoncer markedsfører et specialtilbud på carporte, målrettet lokale mænd, fra 30-60 år med interesser for biler
  • Stolefirmaet der vil sælge flere specialstole til tandlægeklinikker i i København, Århus og Odense, med en række videoannoncer, målrettet kvinder fra 30-50 år inden for tandlægeerhvervet

Disse eksempler giver et realistisk billede på mulighederne med Facebookannoncering, og med den konstante øgning af Facebookbrugere, er det ingen overdrivelse, at kalde annoncering verdens største sociale medie for en af nutidens vigtigste markedsføringskanaler.

Hvis du vil vide mere om Facebook annoncering så send mig gerne en mail via linket herunder eller lad os tage en live-chat.


Outsourcing af jeres Facebookannoncering

Ønsker I at outsource jeres Facebookannoncering, kan jeg påtage mig denne opgave inden for en aftalt periode, og følgende services indgår:

  • Upload af Facebooks cookie, kaldet Facebook pixelen, på jeres hjemmeside, til sporing af vigtig data om hvem der besøger siden, som
    man sidenhen kan lave specifikke annoncer til, kaldet re-targeting
  • Indstilling af betalingsmetoder i Ads manager og Power Editor
  • Oprettelse af målgrupper og budgetter
  • Produktion af relevant billed- og videomateriale der understøtter annonceteksterne
  • Valg af effektive annonceformater
  • Oprettelse af annoncer i forskellige formater
  • Monitorering af annoncernes performance og eventuelle justeringer i kampagneperioden
  • Generering af rapport over annoncernes effektivitet og opfyldelse af målsætning


Hjælp til opstart af Facebookannoncering

I længden er nok en fordel, at I som virksomhed selv står for jeres annoncering, men at komme godt i gang med programmerne, vil spare jer mange spildte kroner, og som en del af en opstartspakke indgår følgende:

  • Oprettelse af annoncekonto og hjælp til placering Facebook cookie på hjemmesiden
  • Indstilling af betalingsmetoder i Ads manager og Power Editor
  • Gennemgang af annonceværktøjernes struktur og opbygning
  • Gennemgang af hvordan annoncer i forskellige formater oprettes
  • Gennemgang af hvor resultatrapporter genereres


Optimering af nuværende annoncering

Medmindre I allerede har en ekspert til at håndteres jeres annoncering på Facebook, kan jeg sandsynligvis styrke jeres resultater og evne til at nå den relevante målgruppe. Ikke sjældent er der blinde vinkler i den eksisterende Facebook-annoncering, og jeg tilbyder at lave en tjek af de anvendte annoncer, for at se om de lever op til jeres målsætninger for annoncerne. Jeg kan ofte komme med forslag til optimering, så I får mere for jeres annonceringspenge, og gennemgår følgende områder:

  • Variation af målgrupper i forhold til demografi og interesser
  • Oprettelse af kopimålgrupper
  • Opsætning af annoncer rettet mod folk der bl.a. har besøgt hjemmesiden eller har klikket på jeres annoncer uden at købe
  • Gennemgang af jeres visuelle materiale og tekster, så de taler til målgruppens ”pains” og præferencer?
  • Splittesting af annoncer til afdækning af bedste annonceformater
  • Analyse af data fra tidligere kampagner