Instagram annoncering

Annoncering på Facebooks “lillesøster” giver god mening

Områder som mode, smykker, make-up og livsstil er meget populære, men også mad og sport tiltrækker mange på Instagram, og jeg hjælper  med rådgivning og  opsætning af Instagrams tre nuværende annonceformater:

Videoannoncer (video op til 60 sekunder)
Roterende annoncer (karrusel med billeder med video og billeder)
Annoncer i Stories (Bjælken over det normale newsfeed)

Instagram er verdens mest anvendte sociale medie til deling af billeder, og anvendes i særlig høj grad af yngre kvinder, hvoraf halvdelen af brugerne er på mediet mindst en gang om dagen

Annoncering inden for disse kategorier og især med kvinder som målgruppe, er derfor oplagt på Instagram, der ejes af Facebook og trækker deres store ”annonceringsmotor”, med mange af de samme fordele og værktøjer. Det er derfor ofte en god ide at anvende de to medier i en afstemt kombination for at nå ud til målgruppen .

På Instagram kan man lave både video- og billedannoncer, dog med lidt færre annonceformater og konverteringsmål, altså annoncens mål for hvor klikket skal lede den nysgerrige hen.

Da Facebook bliver stadig mere populært blandt annoncører, hvilket trækker prisen op, mener mange eksperter at Instagram giver rigtigt godt afkast for markedsføringspengene.

Hvis du vil vide mere om mulighederne for annoncering på Instagram, så send mig gerne en mail via linket herunder eller lad os tage en live-chat. Du kan se priser for konsulenthjælp under linket herunder.