Vil I tage hånd om jeres egen
videoproduktion?
I takt med det voksende behov for mange typer video til bl.a. hjemmesider, sociale medier, YouTube videoreklame, så ønsker stadig flere firmaer og organisationer, at have interne kompetencer til at producere videoerne.
Det er nemlig ofte dyrt og tidskrævende at udlicitere alle sine videoopgaver, og forudsætningerne for DYI-videoproduktionen er fuldt til stede.
Godt kameraudstyr kan erhverves til fornuftige priser, og selv enkle opsætninger som en iPhone monteret på en tripod med en tilsluttet mikrofon, kan give fine videoer, men selv med godt tilgængeligt udstyr kan det være uoverskueligt at vide hvor man skal starte,
Med Mund zu Mund Mediasvideokursus kommer I godt i gang, og kan gode videoer efter få timer, og kan samtidig navigere uden om de mange tidskrævende faldgrupper, som produktion af video er så rig på.
Læs om kursusindholdet herunder og hvordan I kan spare mange penge ved selv at lave video ↓
SEKS TIMERS INTENSIV UNDERVISNING I VIDEOPRODUKTION
Vores komprimerede kursus I produktion af video, er rettet mod jer med ingen eller begrænsede erfaringer i at optage, redigere og publicere video.
På kurset gennemgår vi de grundlæggende og vigtige metoder til at planlægge, optage og redigere en god video til eksempelvis Facebook, YouTube, Instagram, Facebook annoncering eller hjemmesiden.
Efter kurset har I forudsætningerne for at optage, redigere og publicere bl.a. instruktionsvideoer, optage interviews, lave behind the scenes- eller underholdende stemningsvideoer.
Taktiske og praktiske overvejelser ved opstart af egen videoproduktion, valg af udstyr, vælge et realistisk niveau, mål og målgrupper
Lær formater som interview, action, underholdning, instruktionsvideo, reklamevideo, behind the scenes.
Valg af lokation, planlægning af scener med storyboard, udstyrslisten, statister mm.
Lysforhold, billedkompositioner, kameraindstillinger, lydindstillinger, håndholdt, stativ, checklister
Introduktion til redigeringssoftware, grundlæggende redigeringsprincipper, overgange, grafik, lyd-, lys- og farvejusteringer, valgt af formater
Valg af Facebook, Instagram, YouTube, Vimeo, Snapchat, Messenger eller WWW. YouTube analytics, Facebook Analytics og insig
investering
Inkluderet i prisen:
6 timers intensiv workshop fuld af praktiske øvelser med kameraoptagelser og redigeringsprogram
__
Træning i den type video I ønsker at kunne producere efter kurset
__
Undervisning i at lave video der får mange visninger og interaktion
__
Manualer og tjeklister i kursusmappe
__
Op til 8 deltagere
__
Undervisers transport til jeres kursuslokale i hele DK
__
12.500.00 dkr
kursets indhold
Kamera, udstyr og redigering
Vi gennemgår det kameraudstyr, som I behøver for at lave gode videoer, med primært fokus på video med smartphonen, men vi kan også inddrage mere avancerede videokameraer efter behov.
Vi ser på mikrofoner, lys, baggrunde, tripods og andet enkelt udstyr, der løfter niveauet på jeres optagelser.
En vigtig pointe på kurset i videoproduktion er, at udstyret I anvender skal være enkelt at betjene. Gode videoer kan nemlig sagtens laves på enkelt udstyr, og vi hylder princippet om at less is more.
FORMATER OG PLANLÆGNING
Videoerne man laver bør understøtte de mål man har for markedsføringen og kommunikationen.
Vi gennemgår derfor en række formater der udmærker sig på hver sin måde, som social media videon til fansene på Facebooksiden, instruktionsvideoen til hjemmesiden elller reklamevideoen til annoncering på Instagram. Har I ønsker om at vi arbejder med specielle formater, så gør vi selvfølgelig det.
I lærer også de vigtige forudsætninger for at kunne instruere folk foran kameraet, så de medvirkende er afslappede og naturlige når der trykkes på recordknappen.
videoredigering
Til at klippe de optagede scener sammen der findes der en række gode og enkle videoredigerings-programmer der er lette at arbejde med og samtidig har de nødvendige funktioner som indbyggede videoskabeloner.
Vi gennemgår principperne i videoredigering, og I lærer at klippe scenerne sammen, lave overgange, lægge grafik, titler, musik og undertekster på samt at lave enkle voice-overs.
Når en video er færdigredigeret, så skal den publiceres, ofte til YouTube, Facebook eller Instagram. Vi gennemgår derfor hvilke slags videoer der passer til de forskelige kanaler, og hvordan I kan justere dem, så de giver fleste mulige interaktioner og følgere.
AFSTEMNING AF FORVENTNINGER
Baseret på erfaring, er dette hvad du kan forvente af kurset i videoproduktion
Udtalelser fra tilfredse kunder
Erhvervsskolen Nordsjælland